Csodaszarvas 2021

 

 

Kedvezményezett neve: Berettyóújfalui Tankerületi Központ

Projekt azonosító száma: EFOP-3.3.5-19-2020-00024

Támogatás összege (Ft): 88.810.952.-Ft

A támogatás mértéke: 100 %

A projekt megvalósítás időtartama: 2021.06.14 – 2021.09.26.

 

A projekt tartalmának bemutatása:

A Berettyóújfalui Tankerületi Központ tanulóinak közel 20 %-a hátrányos helyzetű, ezért fontos feladatunknak érezzük, hogy az esélyegyenlőség folyamatosan érvényesüljön tevékenységeink során. Kiemelt küldetésünk az egyenlő bánásmód, és az egyenlő esélyű hozzáférés biztosítása a hátrányos helyzetű tanulók számára. Ez a projektben résztevevő intézmények kiválasztásánál is fontos szempont volt.

A projekt tematikájának meghatározása az általános iskolai korosztály életkori sajátosságaihoz igazodik. A tematikus formális és nem formális tartalmakat úgy állítottuk össze, hogy járuljanak hozzá a tanulók ismereteinek bővítéséhez, alapkészségeinek, kompetenciáinak fejlődéséhez. Az élményalapú ismeretelsajátítás segít abban, hogy a tanulás belső motivációja erősödjön, a tanulók személyisége fejlődjön, a tanulói közösség megerősödjön. A projekt lebonyolítása során alkalmazott kooperatív pedagógiai kultúra és tevékenység elsősorban a személyes és társas kapcsolati kompetenciát fejleszti. Tervezzük a Magyar Versmondók Egyesületének és programszolgáltatók bevonását a programok megvalósításába. A résztvevő tanulók önismerete fejlődik, önbizalma erősödik, jobban elfogadja önmagát és elismeri mások erősségeit. A tanulás újfajta megközelítése, a programba beépített pályaorientációs elemek segítenek a reális jövőkép kialakításában, ezáltal hozzájárulnak az iskolai eredményesség javulásához, a végzettség nélküli iskolaelhagyás, a lemorzsolódás csökkenéséhez.

További céljaink:

-           A tematikus nem formális és informális programok megvalósulása során a tanulók számára biztosítjuk az önálló ismeret/ tapasztalatszerzési lehetőségeket.

-           A gyakorlatorientált iskolai tananyag közvetítése, sikerélményhez juttatja a gyerekeket.

-           A program megvalósítása során célunk a tanulók egészséges személyiségfejlesztése, önértékelésük javítása, a negatív önbecsülés helyreállítása.

-           A folklór hagyományőrző műsor megvalósításával a célunk, hogy legyenek nyitottak a kultúra, a hagyomány, a népszokások megismerésére. Tartsák tiszteletben, ápolják nemzetünk hagyományait. Ismerjék meg a minket körülvevő népek kultúráját, hagyományait népmeséken és népdalokon keresztül.

-           Interaktív pályaorientációs foglalkozás megvalósításával a tanulók reális képet alkothatnak önmagukról, készségeikről, jártasságaikról. Előkészítjük a jövőbeli szakmájuk, hivatásuk kiválasztását. Tudatosodik Bennük, hogy a tanulás érték.

-           Az Irodalmi szerepjáték során megismerik és gyakorolják a megfelelő kommunikációt, a helyes magatartásformákat. Felfedezik anyanyelvünk szépségeit.

-           A sportjátékok során fejlődik kudarctűrő, konfliktuskezelő képességük, megvalósul a stresszoldás.

-           A csapatjátékokban formálódik együttműködési készségük, személyes és társas kapcsolati kompetenciájuk.

-           Az együttes tevékenységek során, a közösen átélt élmények hatására fejlődik a közösség.

-           A Kézműves foglalkozások teret biztosítanak a tanulói kreativitás kibontakozásának, a tehetséggondozásnak, miközben fejlődik a gyerekek önkifejezése, esztétikai, kulturális tudatossága.

-           Enyhítünk a tanulók szociális helyzetből eredő hátrányokon az integrált oktatás és az inkluzív nevelés alkalmazásával.

A projekt megvalósítása során a napközis táborok keretében lehetőséget biztosítunk a 9-13. évfolyamos tanulók számára az érettségi megkezdéséhez szükséges kötelező közösségi szolgálat vállalására. A program lebonyolítása során tevékenységükkel segítik az eredményes megvalósítást.

 

Beszámoló a napközis táborról:

Iskolánk 1-4. osztályos tanulói az 2020/21. tanévben az EFOP-3.3.5-19-2020-00024 (2021) Csodaszarvas elnevezésű pályázat keretében egyhetes napközis táborban vettek részt.    Változatos programok színesítették a hetet: interaktív irodalmi szerep- és drámajátékos foglalkozásokon különböző játékokkal és egymással ismerkedtek meg. A Madársuli interaktív természetismereti foglalkozáson e gyerekek megismerkedhettek a solymászat alapjaival.    Vendégünk volt Mónus József világrekorder tradicionális távlövő íjász, aki bemutatta honfoglaló őseink harcmodorát és az íjászat eszközeit.     Mesefát ültettünk az udvaron, közben megbeszéltük, hogyan kell fákat ültetni, és miért olyan fontos, hogy minél több fa legyen a földön.    Részt vehettek a középkori játszótéren is, ahol különböző fajátékokat próbálhattak ki a jelmezbe öltözött játékvezető segítségével.     Meglátogattuk a zsákai Rhédey Kastélyt, ahol a gyerekek az idegenvezető segítségével megismerkedhettek elődeink életével, az arisztokrácia szokásaival. A katonák ruháit fel is próbálhatták.    Egész napos kirándulásunkon a nyíregyházi Skanzent látogattuk meg, ahol rengeteg interaktív foglalkozáson vehettek részt a gyerekek. Például: gyertyaöntés, bőrözés. Az interaktív foglakozások mellett rengeteg sportjátékon és kézműves foglalkozáson vehettek részt a tanulók. Az élményeiket rajzban örökítették meg, majd a kiállítást rendeztünk az elkészült alkotásokból. Élménydús napokban volt részünk, rengeteg új ismerettel bővült tanulóink tudása. Nagyon élvezték a gyerekek, remélik, hogy részt vehetnek még ilyen táborban.

Beszámoló a bentlakásos táborról: 

Az EFOP-3.3.5-17-2017-00024 azonosító számú pályázat megvalósulása felejthetetlen 6 napot jelentett a Zsákai Kölcsey Ferenc Általános Iskola 20 felső tagozatos diákjának és 2 pedagógusának. Június 28. – július 03. között lehetőségünk nyílt Zalakaroson táborozni 60 más iskolából érkezett gyerekkel együtt. A változatos programok mellett sokat játszottunk, strandoltunk, ismerkedtünk a környékkel és táborozó társainkkal.
Nagy öröm volt látni a Balatont, megmártózni benne vagy csak ülni a parton és nézni a változatos vízi életet. Volt, akinek a Zalakarosi Fürdő csúszdái jelentették a legnagyobb élményt. Ezeken a napokon ellátogattunk a Balaton északi partján lévő néhány nevezetességhez. A Tihanyi Apátság, az elhagyott bauxitbánya, csónakázás Tapolcán a Tavas-barlangban, Badacsonyban a tanúhegy kialakulásának története nemcsak elménket csiszolta, hanem közben nagyon jól is éreztük magunkat. A tábori programokon is sokat tanultunk. Az interaktív foglalkozásokon megismerkedtünk a rovarokkal, különböző foglalkozásokkal. Volt táncház, kézműves foglalkozás, számháború, ismerkedési est, stb. Mindenki megtalálta a szívének kedves elfoglaltságot. A változatos, bőséges ellátás is hozzájárult ahhoz, hogy mindenki szeretne a jövőben is részt venni hasonló programokon. Köszönjük a lehetőséget a Berettyóújfalui Tankerület Központnak.