Iskolacsalogató foglalkozások
Az eddigi évekhez hasonlóan 4 iskolacsalogató foglalkozással készültünk leendő elsőseink számára. Ezeken a foglalkozásokon játékos feladatok útján ismerkedtünk meg egymással és igyekeztünk felmérni a tanulók képességeit, erősségeit, így a következő tanév tervezésénél ezekre tudunk majd alapozni és tervezni.
- Az első iskolacsalogató alkalmával megismerkedtünk egymással, bemutatkoztunk kézfogással. Gyakoroltuk az irányokat térben, síkban, saját testükön és egymáson egyaránt. Memóriafejlesztéssel zártuk az órát.
- A második alkalmat a közösen tanult mondókánk mutogatásával kezdtünk, majd a gondolkodás és logika fejlesztése kapcsán oldottunk meg párkereső, kakukktojás és labirintus feladatokat. Az íráskészség fejlesztésénél különböző nyilakat és formákat kellett átírniuk a gyerekeknek.
- A harmadik foglalkozáson szerepelt az akusztikus figyelem fejlesztése. Különböző állatokat kellett felismerniük hangok alapján és párosítani az összetartozókat. Emellett lapon is tájékozódtak tanítói utasítás alapján: virágokat, fákat, felhőket és napot kellett elhelyezniük.
- A negyedik iskolacsalogató foglalkozáson a tornateremmel és annak néhány felszerelésével ismerkedhettek meg leendő elsőseink. Akadálypályán kellett szaladniuk, mászniuk, ugrálniuk, szlalomozniuk. A foglalkozás végeztével közösen pakoltuk el a használt felszereléseket. Az óra végeztével mindenki elfáradva, de boldogan tért haza.